REPREZENTARE EXCLUSIVA

 

SERVICII PROFESIONALE DE REPRESENTARE IMOBILIARĂ                                                                                                                                                                                                                                               

Reprezentarea exclusiva este acea forma de colaborare intre o agentie imobiliara si clientul acesteia, in care prestatorul serviciului reprezinta exclusiv interesele clientului sau intr-un demers de tranzactionare, depunand toate diligentele necesare si colaborand cu orice alta agentie din piata in perspectiva finalizarii proiectului, evitand prin necomisionarea partii nereprezentate de catre prestator conflictul de interese si facilitand implicit tranzactionarea in cei mai potriviti termeni pentru clientul sau.

Aceasta este cea mai clara si sintetica definitie a conceptului de reprezentare exclusiva – unul, e adevarat, nu usor de inteles la prima vedere.

Aunci cand subiectul este vanzatorul, reprezentarea exclusiva nu insemna in principal ca doar o agentie poate sa vina cu un cumparator, ci ca un singur prestator va reprezenta exclusiv interesul clientului sau, nu pe al altcuiva.

Care este acest interes? Acela de a tranzactiona in cei mai buni termeni de pret, timp si bataie de cap pe care piata ii poate da intr-o anumita perioada de timp.

Cum poate realiza o agentie care reprezinta, spre exemplu, proprietarul aceste lucruri? Idealul ar fi sa genereze intr-o perioada cat mai scurta o “pseudo-licitatie” pe proprietate, daca se poate.

 

Pasii necesari sunt evidenti:

In primul rand, evaluezi si pozitionezi corect proprietatea in piata din punct de vedere al pretului.

Apoi listezi si marketezi proprietatea intr-o maniera in care sa o pui cat mai bine in valoare si sa ii asiguri maxim de vizibilitate, online si offline.

Promovezi proprietatea cu un comision de 0 % pentru partea nereprezentata (cumparatorul) pentru a nu priva proprietarul de potentiali clienti interesati, dimpotriva.

 

Pasul urmator este sa aduci informatiile despre listare la cunostinta tuturor agentilor imobiliari care pot genera cumparatori stimulandu-i cu un comision deosebit, peste medie. Sunt zeci sau sute intr-o zona si mii intr-un intreg oras.

 

 

Practic o agentie care procedeaza astfel comunica pe piata o idee sintetizata de maniera urmatoare: “Oameni buni, am in magazin o proprietate excelenta, la un pret interesant, e clar ca merita sa o aveti in vedere. Veniti sa o cumparati, doar la mine in magazin o gasiti, nu va costa nimic pentru ca nu platiti comision. Toata lumea o poate vedea si o poate lua de la mine din consignatie. Mai mult decat atat, oricine din piata imobiliara vine cu un client al lui la mine in magazin si acesta va fi in final cel care va achizitiona proprietatea, avand cea mai buna oferta, va primi de la mine un comision foarte interesant, peste ceea ce primeste de la altii pentru alte proprietati”.

Este o pozitionare imbatabila? Ca sa poti face toate acestea, trebuie sa ai resursele la dispozitie si siguranta recuperarii investitiei. Din 1% comision nu poti face mai nimic. Din 2-3% ai ceva resurse de marketing, daca proprietatea nu e prea ieftina, dar nu prea poti da si altora, te bazezi doar pe cei care vin la tine in urma marketarii. Din 5% ai spatiu sa stimulezi toti agentii sa vina cu potentiali cumparatori interesati. Iar bugetul respectiv inclus, de 2-3% pentru stimularea si recompensarea colaboratorilor, va face minuni, generand proprietarului o performanta cuantificabila in bani, timp si comoditate care va depasi costurile alocate.

Rezultatul va fi ca intr-o perioada de cateva zile/saptamani/luni, in functie de tipul de proprietate, se genereaza interes, se vizioneaza doar cu cei care sunt calificati, eligibili si se vor primi oferte, dintre care unele vor fi imbunatatite, iar in final vom vinde in cei mai buni termeni de tranzactionare pe care piata ii poate oferi in respectiva perioada de timp.